dissabte, 24 de setembre del 2011

Gosem dir "jo sóc jo"!

La distinció entre subjecte i objecte va ser abolida des de Hegel. La veritat, però, no ha estat compresa i es pot escoltar tot sovint que "la raó em diu no, però el cor que ". La gent vol encara estar dividida: aquesta és l'única explicació que sentin un conflicte entre el que són i el món, o el que és el mateix, entre el que volen fer i el que poden fer. La gent vol encara dir mentides, vet aquí perquè no s'arriba a la veritat. La hipocresia és irrenunciable: davant l'aparença, sí que hi ha una divisió - un d'irreal, és clar, que no és ni a les persones ni al món, sinó només als problemes que ens inventem amb nosaltres mateixos, entre l'individu i la societat, entre les societats, entre l'ésser humà i la realitat, entre la societat i l'univers. Així, segum dient que la racionalitat i els sentiments són dues coses sense punts de contacte i diferents, malgrat ambdues siguin dins nostres i no sabem on. Lògicament funciona millor la hipocresia i la mentida si el "jo" està dividit en dos o més trosos. Trosos que es barallen entre ells: guerres civils anímiques, exclusivament psicològiques, difícils de resoldre sobretot per la fratura de punts de referència. En conclusió, si mai volem la veritat, convé deixar de beneficiar-nos de contradiccions inexistents: el cor i la raó són el mateix, són sempre el "jo"; en altres mots, el que sentim, sensorial i intuïtivament, del món, és també el que comprenem d'aquest. Gosem no matar-nos, en fi, a nosaltres mateixos. Gosem dir algun dia: "jo sóc el que sóc".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada